Bjugn Kulturhus er et moderne flerbrukshus med moderne lyd- og lysutstyr. Som Fosens eldste kan kulturhuset feire 10 års jubileum i 2017. Bjugn kulturhus er samlokalisert med Fosen videregående skole og Bjugn Folkebibliotek. Biblioteket er også kulturhusets billettkontor.

Storsalen
Har et teleskopamfi med plass for 346 gjester. Kapasiteten kan økes til 410 ved bruk av ekstra seter. Med flatt gulv rommer salen opp mot 500 mennesker.

Storsalen er egnet for konserter, kurs og seminarer, utstillinger og messer. Bjugn kulturhus har fast avtale med Riksteatret som besøker oss flere ganger i året. Salen er også vertskap for borgerlig konfirmasjon. Som nærmeste nabo er Fosen videregående skole fast bruker av salen til både eksamener, konserter og festforestillinger.

Blackbox/backstage
Med garderober og toaletter, ligger vegg i vegg med scene og er beregnet på våre gjestende artister og arrangører. Her serveres om ønskelig mat (også varmmat) og drikke.

Dansesal
Med én speilvegg ligger vegg i vegg med backstage. Denne kan benyttes som grupperom eller til øvingsrom og oppvarming for artister.

Foajé
Her ligger kantine, kiosk og garderobe. Her finnes også en permanent kortrapp og foajeen benyttes derfor også til konserter og utstillinger.

Nettsiden er designet og utviklet av SocialScreen AS